Wednesday, May 26, 2021

වීනස්ගේ උපත

කතෘ: ශමෙල් ජයකොඩි 
ප්‍රකාශක: සරසවි 2019


මෙය අසාමාන්‍ය චරිත ඇති, අසාමාන්‍ය ලෙස ගලා යන, අසාමාන්‍ය කථාවකි.  එසේම මෙය දුක්ඛිත කතාවකුත් නොවේ.  මෙහි ඇති වීනස් චරිතය ඇගේ බලාපොරොත්තු ඉටුකර ගැනීම සඳහා එකම පවුලක පිරිමි තුන්දෙනෙකුට බලාපොරොත්තු ඇති කරවා එම බලාපොරොත්තු සපුරා ගැනීමට මුල පුරයි. එසේම එම පවුලේ තම බලාපොරොත්තු සපුරමින් සිටි එකම පිරිමියාගේ එම බලාපොරොත්තු සුන්කර වීනස් තමන් සතුකර ගැනීමේ අලුත් බලාපොරොත්තුවක් ඇති වීමටද වීනස් හේතු වෙයි.  කතාවේ ඇති සියළු චරිත ඔවුන්ගේ බලාපොරොත්තු කෙසේ හෝ සපුරා ගනිති.  


කතෘතුමිය දාර්ශණික ලිවීමක් කිරීමට උත්සාහ කර ඇත්දැයි සැක සිතේ.  එම සැකය අදාල නම් ඇය එනයින් සාර්ථක වී නැති බව මගේ හැඟීමයි. 


ඇය විසින් සමහර විට යොදාගන්නා බස්වහර මට ආගන්තුක .  ගැහැණියකගේ යෝනියට ඇගේ ශුද්ධස්තානය කියා කියනු මම අසා නැත.


"අපි කොළඹ යමු. ඔයා නැටුම් පන්තියක් දාන්න.  මම ඔයාගේ නැටුම් ඉගෙනගන්න එන පළවෙනි සිසුවිය වෙන්නම්." ඇය එසේ කියද්දී එහි යටි අර්ථය වුණේ කොළඹ ගිය පසු ඇගේ ශුද්ධස්ථානයට ඇතුළු වන්නට අවසර දෙන බවට ඉඟියකුයැයි මම දැන සිටියෙමි.


පොතේ ඇති සමහර දේ තේරෙන්නේ නැත. (මා එසේ කීවාට දේ තේරෙන අය සිටිය හැකි බැවින් උදාහරණයක් දෙමි.)


මා සිටියේ මගේ පාපය, කිසි දිනෙක මට අයත් කරගත නොහැකියැයි සිතූ ගැහැනිය හා සිහිනෙන් දහස්වාරයක් වරදේ බැඳුණු මගේ පාපය පසෙක තිබියදී සැබෑවටම ඇය සොයමිනි.


මෙහි සඳහන් වන "පාපය" කුමක්දැයි මට වැටහෙන්නේ නැත.


මෙය මා කියැවූ ශමෙල්ගේ මුල්ම නවකථාවයි.  ඇය කුසලතා ඇති කතෘවරියකි.  කතාව අසාමාන්‍ය වුවත් අවසානය දක්වා විරාමයකින් තොරව කියවිය හැක.  මෙය මෙවර සම්මානයක් සඳහා තෝරාගත් නවකථාවකි.

No comments:

Post a Comment